Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnstendig, Linda; Meyer, Jeanine; Driver, Martha
TitelWeb Research and Hypermedia: Tools for Engaged Learning.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 9 (1998) 2, S.69-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Advanced Courses; Classroom Techniques; College Instruction; Computer Mediated Communication; Educational Technology; Higher Education; Hypermedia; Interdisciplinary Approach; Internet; Literature Appreciation; Program Descriptions; Research Tools; Team Teaching; World Wide Web; Writing Instruction
AbstractGoals for undergraduate English courses typically include increasing students' critical reading, thinking, and research skills, providing literary-aesthetic experiences, and encouraging students to express themselves analytically on complex topics. Authors describe experiences in two advanced writing classes and a core literature course using interdisciplinary team teaching to incorporate World Wide Web technology for research and communication. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: